سایت های مرتبط مقالات آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور پیام های کاربران
وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی  
 
 
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای
دانلود فایرفاکس
صفحه اصلی Google
صفحه اصلی Yahoo
پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
معاونت آموزش
سازمان پزشکی قانونی کشور
کانون ملی وکلا
اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران
کانون وکلای دادگستری مرکز
مأوی
دادگستری کل استان تهران(معاونت آموزش)
مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه
دیوان عدالت
پایگاه اطلاع رسانی دولت
سایت قوانین
قضاوت
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه
دادستانی کل کشور
وزارت دادگستری
مرکز امور شوراهای حل اختلاف
اداره کل امور اجرائی و فنی مهندسی حوزه ریاست قوه قضائیه
سازمان قضایی نیروهای مسلح
شورای عالی انفورماتیک کشور
ستاد دیه
روزنامه رسمی کشور
اداره کل امور بین الملل
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
سازمان بازرسی کل کشور
سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
دادسرای عمومی و انقلاب تهران
شورای حل اختلاف استان تهران
پایگاه مجلات تخصصی نور
کانون سردفتران و دفتریاران
سامان ثبت احوال کشور
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه گذاری رئیس جمهور
خبرگزاری جمهوری اسلامی
بانک اطلاعات نشریات کشور
روزنامه حمایت
خبرگزاری قسط
درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران
سامانه ملی قوانین و مقررات
شورای اسلامی شهر تهران
اداره کل ثبت احوال استان تهران
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
مجمع تشخیص مصلحت نظام
مجلس شورای اسلامی
دیوان محاسبات کشور
روزنامه دنیای اقتصاد
شورای نگهبان
نرم افزار لوح حق
قانون همراه
شهرداری تهران
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه
کتابخانه دیجیتال نور
درگاه خدمات الکترونیک قضایی
رويداد هاي مهم حقوقي امروز
تصويب قانون تشديد مجازات جاعلين اسكناس و واردكنندگان و توضيع كنندگان و مصرف كنندگان اسكناس مجمول - 1368
جملات مفید حقوقی
آیا می دانید؟
برابر قانون آزار و اذیت زنی که باردار است و چنانچه موجب سقط جنین شود جرم است
 
 
 
محسنی اژه ای در نشست خبری تشریح کردپاسخ به صادق زیباکلام/ توضیح درباره زمان دادگاه مهدی هاشمی و پرونده جدید فائزه/ علت طولانی شدن رسیدگی به پ
تاریخ انتشار : 21-01-1392

دادستان کل کشور گفت: هنوز تعیین وقت دادگاه آقای مهدی هاشمی از سوی قاضی ناصر سراج اعلام نشده است، اما مطالعه این پرونده تقریبا به پایان رسیده و ان‌شاءالله زمان دادگاه وی اعلام خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در چهل و پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: سیاست قوه قضاییه در سال 92 همانند سال گذشته نظارت بیشتر بر زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها و نیز کاهش کیفر زندان برای مجرمینی است که ضرورت ندارد در زندان بمانند.
وی تصریح کرد: البته افرادی مانند شروران و متجاوزین به امنیت مردم وضعیت‌شان جدا از کسانی است که کیفر و زندان‌شان کاهش پیدا می‌کند و آنها کماکان در زندان هستند.
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری خود گفت: احکام صادره در مورد پرونده فساد بزرگ مالی به اجرای احکام دادسرا فرستاده شده و بخش اجرای احکام در مقام تهیه و تدارک اجرای کامل این احکام است.
محسنی‌اژه‌ای افزود: بخشی از احکام پرونده فساد بزرگ مالی شروع به اجرا شده است و برای اجرای بخشی دیگر باید مقدماتی فراهم شود و دادسرا در حال انجام این کارها است.
وی در خصوص اینکه آیا در رابطه با این پرونده، مساله جدیدی کشف شده است یا خیر؟ گفت: قبلا در این رابطه عرض کردم که برخی گزارشات از گمرک بعد از رسیدگی آقای سراج و صدور حکم در مورد گروه امیرمنصور آریا رسیده که آنها در حال رسیدگی مجدد هستند و اگر این گزارشات ثابت شود، معلوم می‌شود این گروه تخلفات بیشتری در زمینه ورود کالا و قیمت‌های اعلامی داشته است.
سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: ممکن است برخی از این موارد نیاز به رسیدگی مجدد توسط دادگاه داشته باشند.
پاسخ به زیباکلام
اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از کارشناسان، حقوقدانان و چهره های سیاسی نسبت به صدور حکم متهمان فساد بزرگ بانکی انتقاد دارند و صادق زیباکلام در یک روزنامه داخلی این حکم را سیاسی دانسته است گفت: افراد سیاسی همه را کیش خود پندارند. این دادگاه با حضور وکلا انجام شد و تمام آحاد جامعه در جریان رسیدگی پرونده بودند حالا فردی سیاسی از نگاه سیاسی مطلبی می نویسد که قابل توجه نیست. شعبه دیوان عالی قابل شناخت است. آنها را می شناسند و به تقوا و تعهد خوشنامند. حکم را هم دقیق خوانده و تایید کرده اند. برخی این حرفها را نزنند، چه بگویند. باید به نحوی نظر سیاسی خود را ابراز کنند. البته  برخی هم غیر از این آقا، منافع خود را در خطر می بینند و حرف می زنند.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: حالا که این بحث مطرح شد باید بگویم که یکی از سیاستهای کاری دستگاه قضا مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی است و با قدرت از فعالین اقتصادی سالم هم حمایت می کنند. این فساد بزرگ بانکی خیلی بد بود. هم در بورس تاثیر گذاشت و هم اعتبار کشور را لطمه زد. باید طوری از این حادثه استفاده کنیم که تکرار نشود. اگر دولت نیاید آسیب شناسی کند و مجلس کمک نکند تکرار خواهد شد. ما نباید با این حرفها این فساد را لوث کنیم. اگر آقایان راه حل ارائه دهند خوب است. ما نمی خواهیم مچ گیری کنیم باید کاری کرد که دیگر کارمند بانک پیدا نشود 2 میلیارد تومان رشوه بگیرد و صدها میلیارد ضرر بزند.
پرونده مهدی و فائزه هاشمی
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این‌که چه زمانی دادگاه آقای مهدی هاشمی تعیین وقت خواهد شد؟ گفت: هنوز تعیین وقت دادگاه آقای مهدی هاشمی از سوی قاضی ناصر سراج اعلام نشده است، اما مطالعه این پرونده تقریبا به پایان رسیده و ان‌شاءالله زمان دادگاه وی اعلام خواهد شد.
سخنگوی دستگاه قضایی اظهار کرد: پرونده دیگری برای فائزه هاشمی نسبت به مسائلی که وی در زندان داشته تشکیل شده است.
اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آزادی فائزه هاشمی، گفت: وی دوران محکومیت خود را سپری کرد و آزاد شد. اما پرونده دیگری نسبت به مسائلی که وی در زندان داشته تشکیل شده اما در مورد این پرونده حکمی صادر نشده است.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: در رابطه با پرونده فساد بزرگ بانکی تحقیقات دیگری صورت گرفته است که حتی ممکن است نیاز به رسیدگی مجدد دادگاه داشته باشد.
معوقات بانکی
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره اقدامات قوه قضاییه برای معوقات بانکی، بیان کرد: برخی از افراد بدهی‌شان را با بانک‌ها تسویه کرده‌اند یا در حال تسویه هستند. افرادی که به بانک مراجعه نکرده‌اند، برای آنها پرونده تشکیل شده این افراد یا احضار شده‌اند یا در حال احضار شدن هستند و اگر ثابت شود که مقصر نبودند با آنها یک جوری برخورد می‌شود و همچنین اگر ثابت شود که اقدامات آنها از روی قصد بوده است به آنها به صورت جدی برخورد می‌شود.
وی در ادامه افزود: بدهی این افراد بدهکار بانکی از یک میلیارد به بالا بوده است که 800 و خرده‌ای پرونده اولیه تشکیل شده است یا بدهکاران بدهی خود را تسویه کرده‌اند و یا با بانک صحبت کرده‌اند که در این راستا تعداد کمی پرونده به عنوان پرونده قضایی تشکیل شده است که افرادی که بدهکار بانکی هستند خواهان فرجه از بانک شده‌اند که حتی تا مردادماه فرجه خواستند که بعضا با آنها موافقت کردند.
دادستان کل کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد اینکه آیا مربی تیم ملی یکی از بدهکاران بزرگ بانکی است؟ گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم.
سرنوشت پرونده شکایت از شهردار تهران
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه صحبت‌هایش در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار دولتی که پرسید چرا با وجود اینکه مدت زیادی از پرونده اهانت آقای قالیباف به کابینه دولت و رییس‌جمهور می‌گذرد هنوز به این پرونده رسیدگی نشده است؟ گفت: این پرونده و تعدادی از پرونده‌های مشابه در حال رسیدگی است، یعنی پرونده‌هایی که از مجلس ارسال شده بود و همچنین پرونده‌های این چنینی در حال رسیدگی است و این پرونده‌ها مختومه نشده‌اند ولی هنوز هم به حکم یا قرار نهایی نرسیده‌اند.
 سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام قوه قضاییه در راستای کشته شدن یک ایرانی به دست دیپلمات عربستانی در کشورمان گفت: این دیپلمات ممنوع‌الخروج است و پرونده او در دادسرا در حال رسیدگی است.
پرونده فاضل لاریجانی
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره پرونده فاضل لاریجانی و اینکه قبلا گفته شده بود از 5 نفر در رابطه با این پرونده تحقیق خواهد شد؟ گفت: در مورد این پرونده تحقیقات از دو نفر هنوز به پایان نرسیده است از حدود 5، 6 نفری که بودند، از سه نفر تحقیقات به عمل آمده و از نفر چهارم هم مقداری تحقیقات شده است. نفر پنجم احضار شده ولی هنوز نیامده است و به او دسترسی پیدا نشده است و ظاهرا او در تهران نبوده است.
محسنی‌اژه‌ای افزود: از نفر دیگر یک جلسه تحقیق شد که جلسه تحقیقات کافی نیست و باید ادامه پیدا کند لذا این پرونده همچنان در مرحله تحقیقات است.
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه از آنجا که بیشترین تصادفات جاده‌ای مربوط به خودرویی خاص است، آیا مدعی‌العموم به این مساله وارد شده است؟ گفت: نتیجه بسیاری از تصادفات مربوط به این می‌شود که ما باید مسائل مربوط به نحوه رانندگی و نیز جاده و ... را اصلاح کنیم.
وی افزود: در این زمینه مسوولان ذی‌ربط اعم از وزارت صنایع آنها را حل خواهند کرد، البته ناگفته نماند اگر مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسید که جرمی واقع شده حتما آن را به قوه قضاییه اعلام خواهد کرد و ما به عنوان مدعی‌العموم نسبت به تصادفات به عنوان مثال تصادفاتی مربوط به پراید وارد خواهیم شد، اما اینکه تصادفات کاهش پیدا کند مسوولان دیگری موظف به انجام وظیفه هستند و این بدان معنا نیست که ما نسبت به تصادفات جاده‌ای بی‌تفاوت هستیم بلکه در هر جایی که جرمی واقع شود و از سوی مجلس به ما اعلام گردد حتما ورود خواهیم کرد.
سخنگوی دستگاه قضایی با بیان این‌که «در مورد تصادفات جاده‌ای پرونده قضایی و کیفری تشکیل نشده است» ادامه داد: ما برای بهبود تصادفات جاده‌ای با سازمان‌های ذی‌ربط مانند وزارت صنایع و سازندگان خودرو مذاکره کردیم و به آنها تذکرات لازم را می‌دهیم.
پرونده ترورهای هسته ای
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن‌اژه‌ای در نخستین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر این‌که دادگاه متهمان مربوط به ترور دانشمندان هسته‌یی چه زمانی برگزار می‌شود؟ گفت: 18 نفر در خصوص پرونده ترور دانشمندان هسته‌یی بازداشت شده‌اند که پرونده‌ آن‌ها به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده است.
وی یادآور شد: به زودی زمان دادگاه این افراد مشخص می‌شود.
محسنی‌اژه‌ای گفت: برای اینکه هیچ قسمتی از پرونده ستار بهشتی دارای ابهام نباشد، تحقیقات کاملی صورت می‌گیرد و به همین دلیل است که این پرونده به طول انجامیده است، لذا طول کشیدن پرونده مرگ ستار بهشتی در جهت روشن شدن واقعیت است.
پرونده ستار بهشتی
محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها در پاسخ به سوالی در مورد جزییات پرونده ستار بهشتی و اینکه وکیل وی از نحوه عملکرد قوه قضاییه ناراضی است، گفت: اگر پرونده زود به دادگاه ارسال می‌شد، می‌گفتند بررسی به صورت کامل نبوده است. در این نوع پرونده‌ها یک طرف قضیه حتما نظر کارشناسی است. در این رابطه نظر کارشناسی برعهده پزشکی قانونی است. پزشکی قانونی سه بار به صورت کامل نظریات مختلف را بررسی کرد اما هنوز متوجه دلیل تامه مرگ ستار بهشتی نشدند.
وی در ادامه گفت: پزشکی قانونی در این پرونده هنوز به این نتیجه نرسیده که آیا ضربه‌ای وارد شده که این ضربه منجر به مرگ وی شده است یا چیز دیگر و هنوز چیزی مشخص نیست؛ بنابراین اگر این موضوع در همان گزارش اولیه می‌آمد، قاضی به همان اکتفا می‌کرد و پرونده بلافاصله به دادگاه ارسال می‌شد که در این صورت کار بسیار راحت بود، اما در حال حاضر این وکیل یا هر وکیل دیگری، می‌گفت که چرا در این پرونده دقت نکردیم، چرا دقت نکردید و چرا پرونده را به کمیسیون‌های دیگر برای مطالعه ندادید و... .
محسنی‌اژه‌ای در همین مورد افزود: قاضی برای اینکه خودش به نتیجه برسد، مجددا مجموعه‌ای را که در رابطه با این پرونده نظر داده‌اند، دعوت کرده و خودش با آنها به صورت حضوری بحث کرده است‌؛ بنابراین طول کشیدن پرونده ستار بهشتی در جهت رسیدن به واقعیت است که واقعیت ماجرا چیست؟ جا دارد این پرونده تا به صورت دقیق و جدی پیگیری شود که علت اصلی چه بوده است. همچنین از افرادی که دستگیر کرده‌اند، افرادی که حکم صادر کرده‌اند، تحقیقات کامل به صورت چندین بار انجام شده است، بنابراین افرادی در این رابطه بازداشت شده‌اند که هنوز یک نفر در بازداشت است.
محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: در رابطه با پرونده ستار بهشتی، تعدادی بازداشت شده بودند که با قرار وثیقه آزاد شدند. همچنین چندین بار از کمیسیون پزشکی قانونی نظر خواسته شده تا حتی قسمتی از این پرونده دارای ابهام نباشد. بنابراین طول کشیدن بیشتر پرونده مرگ ستار بهشتی به این لحاظ است.

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات حقوقي در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقي در این بخش پاسخ داده نمیشود .

رأی وحدت رویه شماره ٧٩۶ هیات عمومی دیوان عالی کشور
صفحه اصلي
اخبار
بیوگرافی
دانستنی های حقوقی و قضایی
سايت هاي مرتبط
قبول کلیه دعاوی حقوقی
گالري تصاویر
مقالات
مشاوره تلفنی
روز نوشت
امور موکلین
متفرقه
معرفی کتاب
نشانی مراکز قضایی
نشست های قضایی
بخشنامه ها
جدیدترین مصوبات
نظریات مشورتی
پرسش و پاسخ حقوقی
سوالات حقوقي كاربران
اوقات ملاقات
پیوند ها
مصاحبه ها
استفتائات
آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری
آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور