سایت های مرتبط مقالات آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور پیام های کاربران
وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی  
 
 
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای
دانلود فایرفاکس
صفحه اصلی Google
صفحه اصلی Yahoo
پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
معاونت آموزش
سازمان پزشکی قانونی کشور
کانون ملی وکلا
اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران
کانون وکلای دادگستری مرکز
مأوی
دادگستری کل استان تهران(معاونت آموزش)
مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه
دیوان عدالت
پایگاه اطلاع رسانی دولت
سایت قوانین
قضاوت
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه
دادستانی کل کشور
وزارت دادگستری
مرکز امور شوراهای حل اختلاف
اداره کل امور اجرائی و فنی مهندسی حوزه ریاست قوه قضائیه
سازمان قضایی نیروهای مسلح
شورای عالی انفورماتیک کشور
ستاد دیه
روزنامه رسمی کشور
اداره کل امور بین الملل
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
سازمان بازرسی کل کشور
سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
دادسرای عمومی و انقلاب تهران
شورای حل اختلاف استان تهران
پایگاه مجلات تخصصی نور
کانون سردفتران و دفتریاران
سامان ثبت احوال کشور
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه گذاری رئیس جمهور
خبرگزاری جمهوری اسلامی
بانک اطلاعات نشریات کشور
روزنامه حمایت
خبرگزاری قسط
درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران
سامانه ملی قوانین و مقررات
شورای اسلامی شهر تهران
اداره کل ثبت احوال استان تهران
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
مجمع تشخیص مصلحت نظام
مجلس شورای اسلامی
دیوان محاسبات کشور
روزنامه دنیای اقتصاد
شورای نگهبان
نرم افزار لوح حق
قانون همراه
شهرداری تهران
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه
کتابخانه دیجیتال نور
درگاه خدمات الکترونیک قضایی
جملات مفید حقوقی
آیا می‌دانید؟ در صورتی مرد میتواند درخواست ازدواج مجدد نماید که اولاً رضایت همسر اول را داشته باشد و ثانیاً همسرش بیمار باشد و قادر ایفای وظایف زناشویی نباشد و یا زندگی خانوادگی را ترک نماید و یا اعتیاد داشته باشد.یا زن از شوهر تمکین نکند
 
 
 
دهم شهریور ماه هزار و سیصد و نود و شش
تاریخ انتشار : 19-06-1396

باسمه تعالی

 صدا و سیما به سرطان مبتلا شده

برخی از برنامه های تلویزیون این رسانه را از ریخت انداخته است ، برنامه هایی که مجریانش در آنتن و بیرون از کادر تلویزیون تفاوت های بیشماری دارند یکی در برنامه ایی مردم را به استحکام خانواده دعوت می کند ولی شب که به منزل می رود چنان با همسرش کتک کاری می کند که قبل از نماز صبح عکسی با چشم های کبودش در تمامی گروه های مجازی دست به دست می شود . و یا دیگری چنان از عشق و علاقه و عاطفه فی مابین زن و شوهر ها و ضرورت آن سخن سرایی می کند که ظرف یکسال بعد خبر ازدواج دوم و بعضاً سوم اش پخش می شود . مجری دیگر چنان حجاب و رعایت محرم و نا محرم و حلال و حرام را تبلیغ می کند ولی هفته بعد در سفر اروپا در محیطی عمومی بی حجاب و بی عار در سر میزی با مشروبات دیده می شود از رفتار ها و پوشش و عملکرد های دوگانه هنرپیشگان سریالهای تلویزیونی در داخل سریال و خارج از آن که نگو و نپرس ... نمی دانم شاید هم با این برنامه های کذا و کذاست که نه تنها در فرهنگ جلو نرفته ایم که پس هم رفته ایم . معلوم است که وقتی اینها می خواهند مُبلغ های ما باشند وضع جامعه ما و یا خروجی صدا و سیما از این بهتر نمی شود و به اسم دور همی هر چه که نباید گفته شود ، گفته می شود و هر چه را نباید انجام داد ، انجام می دهند و بجای تبلیغ فرهنگ غنی دینی ( و بقول مقام معظم رهبری در حکم انتصاب رئیس سازمان صدا و سیما بجای هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی با تکیه بر فعالیتها و برنامه های حرفه ای(1) ) مجری بیشتر و البته زیرکانه بدنبال زیارت نامه خواندن برای خود می باشد .

عجب روزگاری شده برنامه می سازند برای صرفاً خندیدن و شادخوری و عربده کشی و قهقهه مستانه و اسمش را میگذارند خندوانه ؟!

عروسکی مضحک تر از اصل آن برنامه درست می کنند و با انواع آهنگ های بندری شروع به رقص و پایکوبی می کنند . هم عروسک ، هم مجری و هم تمام حاضران در استودیو تا جان دارند هیاهو می کنند و می کوبند و قهقهه می زنند آنوقت مجریانی که سه یا چهار تا ازدواج کرده اند ، می نشینند و در ادامه برنامه نصیحت می کنند خلق اله را که آی مردم دوستی و صلح و صفا و خنده های همینجوری و ... خیلی کار های خوبی هستند !! کنار گذاشتن سوابق آن برنامه سازان و مجریان در کنار این نصایح و توصیه ها انگاری دارند مردم را به استهزاء می گیرند در این برنامه مجری دائماً و البته بطور ناگهانی شروع می کند به خندیدن ، نه بلکه به قهقهه های توام با عربده کشی .

می گوییم مگر نه اینست که نظام ما جمهوری اسلامی می باشد و به قول حضرت امام (ره) نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم . و مگر نه اینکه پسوند سازمان عریض و طویل همین صدا و سیما هم مشخصاً جمهوری اسلامی می باشد و باز هم مگر نه اینکه سیستمی که از عناوین دین و اسلام بهره می گیرد برنامه هایش با شاخصهای اسلامی می بایست سنجیده شود ؟

و شاقول سنجش اسلامی بودن یا نبودن آن با آیات ، روایات ، احادیث و سیره اهل بیت علیهم السلام می باشد . مقام معظم رهبری در حکم خود در انتصاب رئیس سازمان فوق مسئولیت تاریخی رسانه ملی در مقطعی کنونی را حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی را بیان داشته اند و دو مورد از وظایف آن سازمان در حکم معظم له گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی و همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی –  ایرانی احصاء شده است .(2)  حال با این الزاماتی که مقام معظم رهبری برای رئیس رسانه ملی تعیین نموده اند آیا این برنامه سازان ( بویژه این برنامه مخصوص صرف خنده و شاد خواری و خنده های احمقانه ) در این مسیر عمل می نمایند .

اسلام فضای جامعه دینی را توام با شادمانی معرفی می کند اما نه هر شادمانی . اسلام هیچگاه شادی های پوچ و پوشالی که لحظاتی بیشتر دوام نمی آورد را تجویز نکرده بلکه اسلام تبسم و لبخند را توصیه می کند نه قهقهه و خنده های آنچنانی از روی سر مستی و زیاد خندیدن را ، و قطعاً خنده هایی که همراه با حماقت باشد در اصل خنده و شادی نیست بلکه غفلت از توجه به رسالت انسانیت غفلت از خودسازی ، آخرت و یاد مرگ می باشد . حضرت رسول (ص) می فرمایند : « خنده ای که خداوند آنرا دشمن دارد آنست که مرد سخن ناروا گوید که بخندد یا بخنداند و سبب آن هفتاد پائیز در جهنم سرنگون رود »(3)

و حضرت امیر علی علیه السلام می فرمایند : « مومن ... اگر بخندد آواز خنده اش بلند نمی شود »(4) و در جایی دیگر می فرمایند : « از سخنان بی ارزش و خنده آور به پرهیز گر چه از دیگران نقل کرده باشی »(5)

و امام صادق علیه السلام نیز تأکید دارند : « خنده مومن ( صرفاً ) تبسم است »(6)  و از منظر امام صادق علیه السلام در مضرّات خنده زیاد می توان به این موارد اشاره نمود :

الف - شوخی بسیار آبرو را ببرد و خنده بسیار ایمان را به یک سو پرت کند (7)

ب - خنده بسیار دل را بمیراند . (8)

ج -  بسیار خندیدن دین را آب کند چنانچه آب نمک را (9)

د -  خنده بی مورد از نادانی است (10)

می گویم با معیار این احادیث می توان هیچ اثری از دیانت در برخی از محصولات این صدا و سیما پیدا کرد؟

از طرفی در آن زمانی که برنامه سازان آنچنانی و برنامه های اینچنینی در تلویزیون ما جولان می دادند اثری

از استوانه های نظام ما مانند حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی (ره) در برنامه های صدا و سیما دیده نمی شد اگر هم می شد به نحوی بود که در شأن ایشان نبود و یا در اینهمه برنامه های رنگارنگ نباید یک جایی هم به ترویج افکار و اندیشه ها و سیره بزرگانی مثل ایت اله بهشتی (ره) باشد؟ هنر هنرمند مسلمان اینست که با هنر خویش و ابزار و تخصص خود اندیشه ها و تربیت اسلامی را ترویج دهد همان که در فرمان مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید شده است که اندیشه های دینی و اسلامی با تکیه بر برنامه های حرفه ای پیشرفته و عمیق رسانه ایی هدایت شوند .(11)

ولی هر چه از 22 بهمن 57 دور می شویم انگاری از برنامه های دینی و مذهبی و انقلابی هم دور شده ایم .

می گویم صدا و سیما برای معرفی آدم های گمنامی که به کمترین قناعت می کردند امام پناه بر خدا که در معنویت به بیشترین هم قانع نمی شدند چه کرده ؟ آدم هایی که نه با مصرف و نه با رفاه کذایی آشنایی نداشتند .

رسانه ملی در مورد خطر لائیسیته و بی دینی ( که به قول عماد افروغ ) جامعه را تهدید می کند چه کرده ؟

در مقابله با مسابقه پا بر روی سر دیگران گذاشتن و بالا رفتن که در جامعه شیوع پیدا کرده چه برنامه ایی داشته ؟ برای اینکه به افراد جامعه « لذت بردن از ترک لذائذ » را یاد دهد چه کرده است ؟

( بر اساس حدیث معصوم (ع) ) چه برنامه ایی داشته تا بر اساس آن یاد دهد در جامعه ، ضعیف بتواند بدون لکنت زبان حقش را از قوی بگیرد ؟

کدام برنامه در رسانه ملی پخش شده تا اخلاق معطر ( آن عطری که آشناست و بر خلاف آن اخلاق و کرداری که بوی تعفن می دهد ) همگانی شود ؟

از آنجا که بقول حضرت آیت اله حسن زاده آملی ( که خداوند به ایشان شفای عاجل عنایت فرماید ) آدم ها ابد در پیش دارند و باید خود را برای ابدیت بسازند و برای ابد آماده کنند این رسانه اسلامی برای آخرت خلق اله چه کرده است ؟

صدا و سیما برای رسوایی آنهاییکه برای جهل مردم کتل ها بستند و چهل چراغ ها هوا کردند چه فیلمی ساخت ؟

این رسانه ملی کدام فیلم را پخش کرد تا بر اساس آن آموزش دهد کسی حق ندارد بر خلاف آیه نورانی «لاتجسس» به اندرون مردم سرک بکشد ؟

سال ها برخی با دروغ ، دغل و بی رسمی ، بزرگان این مملکت را به حاشیه بردند صدا و سیما بگوید برای اصلاح این انحراف چه کرده ؟

سال ها به اسم عزاداری بدعتها گذاشتند صدا و سیما نتنها برای مقابله برنامه ایی نداشته که بعضاً در ترویج آن کوشا هم بوده ! و بالاخره می گویم خروجی صدا و سیمایی که چنین از شاخص های اسلامی به دور عمل میکند و اسکی روی یخ نشان می دهد و روسری های پلنگی تبلیغ می کند و زلف پریشان را به تصویر می کشد و صبر ابوذر ها را لبریز می کند و داغ بیت شهداء را تازه می کند و بقول مرحوم احمد عزیزی تلویزیونی که فیلم هایش ساندویچ بی محتوای لاله زار قدیم شده و هیچ کدام از سریال هایش در جنوب شهر اتفاق نمی افتد و همه ستاره هایش در کوهپایه های شمیران مسکن دارند و در ویلاهای لواسانات می لولند همه مستخدم های خصوصی و منشی های الکترونیکی و دم و دستگاه چند میلیاردی و قصر چند بیلیاردی دارند و از یافت آباد در این تلویزیون خبری نیست و سر آشپز خوش ذوق برنامه های آشپزی آن تلویزیون کباب غاز اروپایی سرو می کند و کلوچه محلی دانمارکی را با کره صبحگاهی نیوزلندی سودا مینمایند جامعه ایی می شود که به قول جناب محدثی صدای آهنگ های بندری در آن آنقدر بلند می شود که فریاد های حاج همت لای نیزار های اروند جا می ماند و دیگر به گوش نمی رسد ، صدای قهقهه دور همی ها و خنده وانه ایی ها ، ناله های روایت فتح را در تلویزیون گم می کند . غیرت یک شب بی هوا از جیب مردها توی لجنزار غفلت می افتد و گم می شود . مرد ها توی چراگاه های خیابان راه می افتند و گناه می چرند ، زنها مثل دستفروش ها کنار خیابان می ایستند و جواهرات بدلی عرضه می کنند ، در این جامعه بعضی ها می خواهند خوش باشند و زندگی خودشان را بکنند کاری هم به کار کسی نداشته باشند ، مردم را به جنگ آبی و قرمز مشغول می کنند و خیابان ها پر می شود از عروسک های رنگارنگ و متحرک ، که نه درد داغ و فراغ را می شناسند نه آژیر های حمله هوایی یادشان است نه می دانند فقر چه طعمی دارد ؟ تا دیده و شنیده اند ، کف و سوت است ، مردم برای دیدن کلاه قرمزی صف می کشند ، قحطی عفت تمام ارزش ها را تهدید می کند ، طنین صدای شهید آوینی را با صدای نکره های آنچنانی عوض می کنند و دیگر چه بگویم ... به همین خاطر می گویم صدا و سیما به سرطان مبتلا شده زیرا سرطان بیماری کشنده و عارضه ایست که به سایر نواحی بدن دست اندازی می کند و همانطور که گفتم بیماری داخل در رسانه ملی به همه بخش های جامعه در حال سرایت است و اثر گذاری است و اگر برای این مرض سرطانی زود فکری نکنیم همه چی را با خود می برد و دارو ندار مان را از دست می دهیم . باور کنید.                                                       

 : زیر نویس ها

1 و 2 و 11 – از حکم انتصاب آقای سر افراز  به ریاست سازمان صدا و سیما که در حکم انتصاب آقای علی عسگری هم به آن ارجاع داده شده است .

3- نهج الفصاحه ترجمه ابوالقاسم پاینده حدیث 1892

4- نهج البلاغه ترجمه دشتی صفحه 405

5- نهج البلاغه ترجمه دشتی صفحه 535

6- اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد چهارم صفحه 486

7- اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد چهارم صفحه 488

8 و 9 – تحفه الاولیاء از ترجمه اصول کافی جلد 4 صفحه 757

10- اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد چهارم صفحه 487

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات حقوقي در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقي در این بخش پاسخ داده نمیشود .

رأی وحدت رویه شماره ٧٩۶ هیات عمومی دیوان عالی کشور
صفحه اصلي
اخبار
بیوگرافی
دانستنی های حقوقی و قضایی
سايت هاي مرتبط
قبول کلیه دعاوی حقوقی
گالري تصاویر
مقالات
مشاوره تلفنی
روز نوشت
امور موکلین
متفرقه
معرفی کتاب
نشانی مراکز قضایی
نشست های قضایی
بخشنامه ها
جدیدترین مصوبات
نظریات مشورتی
پرسش و پاسخ حقوقی
سوالات حقوقي كاربران
اوقات ملاقات
پیوند ها
مصاحبه ها
استفتائات
آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری
آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور